Kreatyna jest najbardziej popularnym suplementem diety, wśród osób chodzących na siłownię. Nie zdziwi to nikogo, kto przyjrzy się temu jak działa na ludzki organizm. Zobaczmy, dlaczego jest tak dobra.

Lepszy przyrost masy mięśniowej

Kreatyna stosowana jest głównie z powodu tego, że dzięki niej możliwe jest zwiększenie intensywności treningu, co przekłada się także na przyrost masy mięśniowej.

Poprawa skurczu mięśni

Kreatyna jest znakomita dla sportowców, których wysiłki są krótkie i przerywane. Kreatyna przyspiesza regeneracją ATP w komórkach, dzięki czemu trenujący będzie mógł pozwolić sobie na nieco więcej niż kilka powtórzeń danego ćwiczenia.

Częstsze treningi

Szybsza resynteza ATP ma także i inne zalety. Pozwala nam na trenowanie z większą częstotliwością, co w wiadomy sposób przekłada się na siłę i rozrost objętości tkanki mięśniowej. Kreatyna pomaga przyspieszyć regenerację, dzięki czemu mniej czasu musimy poświęcać na odpoczynek, a częściej trenować. Należy jednak pamiętać, że mięśnie rosną tylko wtedy kiedy wypoczywają.

Lepsze nawodnienie

Kreatyna jest rozpuszczalna w wodzie, może ją także transportować. W momencie, kiedy jest wchłaniana do komórek mięśniowych, pociąga wraz ze sobą cząsteczki wody. Zwiększa się wtedy objętość mięśni i tworzy środowisko sprzyjające anabolizmowi.

Kolejne korzyści

Dzięki zwiększeniu intensywności i częstotliwości naszych treningów, zwiększa się także poziom metabolizmu w organizmie. Jest to więc znakomity środek dla osób, które pragną zrzucić zbędną tkankę tłuszczową.

Dowiedz się więcej na http://www.sfd.pl/